Minnen från förr

Jag kommer ihåg när jag och lillebror var liten. Hur kul vi tyckte det var varje gång mamma och pappa sa att vi skulle åka till Gävle över helgen och sova hos Håkanssons. Alla vi barn sov alltid i samma rum och låg och pratade halva nätterna, berättade spökhistorier. Lekte och härjade hela dagarna. 

Igår (fredags) när jag satt hemma och tittade på tv så fick jag ett sms från herr H. Han tyckte jag skulle komma ner idag (lördag). Pappa och Petra åkte ner i fredags efter jobbet och Viktor hade pratat med Jesper då. Det hela slutade med att jag och Viktor åkte ner idag. 

Viktor och Jesper var hemma medans vi andra gjorde stan. Tittade i affärer, köpte lite julklappar, kollade in bockarna (som fortfarande var fri från lågor!). Vi drack glögg och några öl. Sedan blev det mat på Church street (?). Kvällen har bestått av massa rövarhistorier och lite mer gott att dricka och tugga på. 

Grabbarna har spelat tv-spel hela kvällen. Vi har nyss lagt oss. Det gick två minuter från att det blev tyst, sedan började de snarka ikapp.

Själv ligger jag här på kingsize luftmadrassen, precis som när vi var små och tänker. Fasiken vad jag älskar livet! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0